MikseiMikkeli aloittaa yhteistyössä alueen toimijoiden kanssa uuden kampanjan.
Mekin ollaan avoinna -kampanjan tavoitteena on kertoa kuluttajille palvelujen saatavuudesta ja turvallisista tavoista asioida liikkeissä. Kampanjan osana järjestetään myös yhteisiä koulutuksia turvallisen asiakaskokemuksen järjestämisestä alueen yrityksille.
Suomen hallitus on lieventämässä koronavirusepidemian rajoituksia maanantaista 1.6.2020 alkaen. Lieventämisen seurauksena esimerkiksi ravintolat ja useimmat lähiliikuntapaikat voivat jälleen avata ovensa. Myös kokoontumisrajoitus lievenee 50 henkilöön.
-Pitkän koronakauden jälkeen haemme nyt paluuta uuteen normaaliin. Tilanne on kuitenkin monille vielä tuntematon. Olemme saaneet kentältä viestiä, että kuluttajat ovat epätietoisia siitä, mitkä palvelut ovat avoinna ja käytettävissä, MikseiMikkelin viestintäpäällikkö Jukka Kumpusalo toteaa.
Epätietoisuus vaikuttaa kuluttajien ostokäyttäytymiseen. Kaupungin yrityksille olisi ensiarvoisen tärkeää, että myös ostovoima palautuu, kun liikkeitä avataan. Muutoin ollaan jälleen tilanteessa, jossa kiinteät kulut avaamisen johdosta kasvavat, mutta vastapainoksi ei tule tulovirtaa.
-Mielestäni Koneen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth sen uutisaamussa sanoi napakasti: tavoitteena on nyt edistää taloudellista toimeliaisuutta turvallisella tavalla, Kumpusalo jatkaa.
Kampanjassa hankitaan mainos- ja tiedotustilaa eri medioista ja tarjotaan yrityksille mahdollisuus kertoa yleisölle omista aukioloajoista ja tavoista palvella. Ensimmäisenä kampanjatoimenpiteenä julkaistaan 4-sivuinen liite keskiviikkona 3.6.2020. Seuraava 4-sivuinen liite julkaistaan 17.6.2020. Liitteiden välillä toteutetaan myös muita kampanjatoimia ja katumainontaa.
Mukaan on jo ilmoittautunut 4o yritystä.
Kampanjaan haetaan mukaan sellaisia mikkeliläisiä yrityksiä, joilla on asiakkaita varten kiinteät asiakastilat. Osallistuminen on yritykselle maksutonta.
Näin osallistut kampanjaan
Voit osallistua kampanjaan lähettämällä sähköpostilla yritykseltäsi painovalmiin mainosaineiston koossa 75mm (leveys) x 55mm (korkeus).
Mikäli yritykselläsi ei ole mahdollisuutta toimittaa painovalmista aineistoa, voit toimittaa vaihtoehtoisesti yrityksesi logon sekä vapaavalintaisen tekstin (pituus max. 130 merkkiä ilman välilyöntejä). Mukaan voi lisätä myös toiveen mainoksen pohjaväristä.
Toivomme mainosmateriaalissa olevan mukana yrityksesi aukioloajat 1.6. alkaen. Muutoin mainoksen tekstisisältö voi olla mitä vain; aukioloajat, kesäkuun tarjous, hyvän mielen toivotus tai vaikkapa lyhyt esittelyteksti.
Kampanja kestää kesäkuun ajan. Mikäli haluat mukaan, pyydämme lähettämään yrityksesi tiedot osoitteella:
Henna Huuhka, Mainostoimisto Groteski
henna@groteski.fi
TILANNEPÄIVITYS: 17.6.2020 julkaistavan liitteen tiedot on toimitettava viimeistään 10.6.2020 klo 14 mennessä.
Varaamme oikeuden jakaa tilaa tasapuolisesti siten, että kaikki osallistujat pääsevät kampanjan osana näkyviin.
Lisätietoa kampanjasta:
Jukka Kumpusalo, viestintäpäällikkö
044 794 5694 tai jukka.kumpusalo@mikseimikkeli.fi
Olli Marjalaakso, Mikkeli-myyjä
045 317 2651 tai olli.marjalaakso@mikseimikkeli.fi