Koronavirusepidemia ja sen aiheuttamat poikkeusolot ovat luoneet tilanteen, jonka lopputulosta on vielä vaikea ennustaa. Tilanne vaikuttaa merkittävästi myös yritysten taloustilanteeseen.
Suomalaiset kuluttajat ovat osoittaneet tahtonsa tukea paikallisia toimijoita, kuluttamalla ja käyttämällä palveluita myös liikkumisrajoitusten aikana. Sosiaalisen median kanavat täyttyvät keskusteluista, joissa pohditaan ja jaetaan tapoja tukea eri alojen toimijoita.
Maanantai-iltana 16.3. Mainostoimisto Groteskilla pohdittiin, kuinka kuluttajien tietoon saataisiin mahdollisimman kattavasti tietoa siitä, mitä tapoja paikallisten toimijoiden tukemiseen on.
Hyvin nopeasti syntyi ajatus verkkopalvelusta, joka tuo koostetusti toimijat tuotteineen ja palveluineen kuluttajan kotisohvalle. Palvelua aloitettiin toteuttaa välittömästi ja nyt on avattu Valitse viisaasti -verkkosivu.
– Kyseessä on verkkosivu, josta kuluttajat löytävät kattavasti alueensa toimijat ja heidän tarjoamansa tuotteet ja palvelut, jotka on tilattavissa kotoa käsin. Me Groteskilla tahdomme ehdottomasti auttaa toinen toistamme ja tehdä osamme sen eteen, että koronatilanteen päätyttyä mahdollisimman moni yritys jatkaa toimintaansa. Yhdessä tästä selvitään, kommentoi Mainostoimisto Groteskin toimitusjohtaja Jyrki Suvimaa.
Jokainen yritys, yhdistys ja urheiluseura voi käydä lisäämässä oman tuotteensa tai palvelunsa jo nyt sivuille, valitseviisaasti.fi-osoitteessa.