Yhä useampi yritys tarjoaa asiakkailleen erilaisia digitaalisia palveluita: Asiakkaan on mahdollista vierailla verkkosivustoilla, asioida verkkokaupassa, hyödyntää erilaisia sovelluksia sekä osallistua verkkovalmennuksiin.
Edellä mainittujen digitaalisten palveluiden palvelumuotoilussa käytetään samoja periaatteita, prosessia ja menetelmiä kuin minkä tahansa palvelun muotoilussa. Tämä valmennus keskittyy digitaalisten palveluiden muotoilun erityispiirteisiin, jotka on hyvä huomioida digipalveluita kehitettäessä. Valmennuksessa tutustutaan erilaisiin sovelluksiin ja menetelmiin, jotka sopivat digitaalisten palveluiden muotoiluun. Saat valmennuksessa vinkkejä erilaisista työkaluista sekä esimerkkejä niiden käytöstä, joita voit hyödyntää oman digipalvelusi palvelumuotoilussa.
AIKA JA PAIKKA: Ti 7.9.2021 klo 13-16, Teams. Osallistumislinkki lähetetään maanantaina 6.9. osallistujille.
KOHDERYHMÄ: Hyvinvointi- ja terveysteknologia-alan yritykset sekä muut aiheesta kiinnostuneet.
ILMOITTAUTUMINEN: To 2.9. mennessä osoitteessa: https://link.webropolsurveys.com/S/9247336E3C3A9898
HINTA: Valmennus on maksuton
VALMENNUKSEN SISÄLTÖ
- Digitaalisten palveluiden muotoilun erityispiirteet
- Nykytilanteen analysoinnin menetelmät
- Asiakasymmärryksen kiteytys
- Digitaalisten palveluiden konseptointi
- Digitaalisten palveluiden prototypointi ja testaaminen
- Design sprintit
LUENNOITSIJA
Palvelumuotoilija Piia Innanen / Palvelumuotoilu Palo Oy. Piialla on yli 25 vuoden kokemus digitaalisten palveluiden kehittämisestä ja käyttäjäkokemuksen suunnittelusta. Piia on keskittynyt viimeiset 8 vuotta palvelumuotoiluun. Palvelumuotoilun menetelmät, asiakasymmärryksen syventäminen ja uusien palvelukonseptien luominen ovat tulleet Piialle tutuiksi kymmenien palvelumuotoiluprojektien vetäjänä. Piia on myös kokenut kouluttaja ja palvelumuotoilutyöpajojen vetäjä.
JÄRJESTÄJÄ
Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy / ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.
Tervetuloa kuulemaan ajankohtaisista asioista liittyen siihen, miten Pietarissa toteutetaan jätehuoltoa sekä siitä, miten pietarilaisissa ja suomalaisissa kauppaketjuissa ja yrityksissä toteutetaan ympäristövastuullisuutta. Tilaisuus toteututetaan hybridinä Pietarin teollisuus- ja kauppakamarilta käsin ja siihen on mahdollisuus osallistua Zoom- alustalla. Tilaisuudessa on su-ve-su simultaanitulkkaus. Tilaisuus järjestetään osana CBC 2014-2020 Kaakkois-Suomi – Venäjä -ohjelman BBC1 Bisnestä bioteknologiasta ja kiertotalouidesta -hanketta (KS1699).
Tilaisuuden alustava ohjelma:
– Tilaisuuden avaus ja osallistujien esittely
– Jätehuollon järjestäminen Pietarin alueella
– Taloudellinen sääntely jätehuollon alalla Pietarissa
– Kiertotatalouden ja ympäristövastuun toteuttaminen suomalaisten Prisma supermarkettien verkostossa Pietarissa
– Kiertotalouden ja ympäristövastuun toteuttaminen K-ryhmässä
– Miten vastuullisuutta toteutetaan ravintoloiden ylijäämäruokien osalta – ResQ Club -konsepti
– Pietarilaisten kauppaketjujen esitykset
Tilaisuuteen osallistuminen on maksutonta.
Zoom -linkki lähetetään ilmoittautuneille ennen tilaisuutta.
Lisätiedot: saija.tillgren@mikseimikkeli.fi
Huom! Samana päivänä klo 12-14 Cata3Pult -hanke järjestää toisen kiertotalouteen liittyvän tilaisuuden. tarkemmat tiedot tilaisuudesta www.gnf.fi/fi/cata3pult_circular-economy-horeca_organic-waste_expert-webinar_26-8-2021/
Mikkeli-Karage on yrittäjyyden synnytysosasto, kohtaamispaikka ja tapahtuma-areena. Karageen voi tulla kuka vain yrittäjyydestä kiinnostunut, alkava yrittäjä tai opiskelija tekemään omia projektejaan, kouluttautumaan ja verkostoitumaan. Toiminnan tavoitteena on lisätä uusien yritysten perustamista ja edistää ideoiden etenemistä uudeksi liiketoiminnaksi.
Ohjelmassa Etelä-Savon kauppakamarin toimitusjohtaja Teppo Leinosen avaussanat ja tarina Karagen takaa. Tepon jälkeen Kasva Mikkelissä -paneeli. Luvassa rehellistä puhetta kaupungin elinvoimatilanteesta nuorekkaiden ja dynaamisten kaupunkilaisten kertomana. Panelisteina
Olli Marjalaakso, Mikkelimyyjä, Miksei Mikkeli
Mikko Lampi, kehitysjohtaja, MetaTavu
Noora Rauhala, puheenjohtaja, Mikkelin Nuorisovaltuusto
Klaus Kerttula, yrittäjä, Padel Finland
Jatta Juhola, projektipäällikkö, Unelmien kulttuurivuosi
Rico Martikainen, puheenjohtaja, Opiskelijakunta Kaakko
Kati Häkkinen, toiminnanjohtaja, Mikke ry
Keskustelua fasilitoi yrittäjä Saara Vauhkonen.
Kahvia ja makiaa. Vapaa pääsy, tervetuloa!
The event will be attended by representatives of cross-border cooperation projects, as well as an expert of the Governing Body of the Russia-South-East Finland Cross-Border Cooperation Program Valentina Rimmovna Chaplinskaya.
The results of the activities of each participating project will be presented during the event, also the results of the current season of the Program will be summed up, and information about the upcoming season 2021-2027 will be announced. Participants will make short presentations and will be able to ask questions to each other. Ideas for improving the activities of projects can be proposed at the end of the event, as well as proposals for further cooperation, which will give a new impetus to the development of the cross-border cooperation program.
The main purpose of the round table is to understand the state of development of projects participating in the cross-border cooperation program, as well as to identify the possibility of their improvement through collective discussion.
Program schedule:
17:00 – 17:05 – Welcome speech (moderator – Daria Yurievna Mironova)
17:05 – 17: 15 – Valentina Rimmovna Chaplinskaya – Expert of the Managing Authority of the Russia-South-East Finland Cross-Border Cooperation Program
17:15 – 17:25 – BBC1 presentation (Saija Tillgren – Project Manager BBC1)
17:25 – 17:35 – Cata3Pult presentation (Koroleva EB – project manager “Cata3Pult”, general
director of LLC “KOSMOS”)
17:35 – 17:45 – PURE presentation (Ranta-Korhonen Tuija – Project Manager at South-Eastern
Finland University of Applied Sciences)
17:45 – 17:50 – presentation of the StartUp Connect project (I. V. Kuprienko – Head of the
Department for the Development of Project Activities
Leading Engineer, Faculty of Technological Management and Innovation)
17:50 – 18:00 – answers to questions, networking
Please, register here until 23rd of August 12:00: https://forms.gle/rSTZQ5xCvpZpiem88
The round table is a part of a major international event dedicated to food biotechnology and circlar economy – Food BioTech Conference 2021 hosted by ITMO University. Leading scientists, specialists in the field of biotechnology, nutrition, ecology and medicine, employees of research organizations, postgraduates and undergraduates, representatives of public organizations are invited.
The whole conference program can be found at the link https://foodbiotech.itmo.ru/program and more information about the conference on the official website of Food BioTech Conference 2021 https://foodbiotech.itmo.ru/
For all questions, please contact ”>foodbiotech.science@itmo.ru
Valmennuksen kohderyhmä on hyvinvointi- ja terveysteknologia-alan yritykset sekä muut kiinnostuneet. Valmennus soveltuu myös tutkimustyötä aloittavien eri alojen opiskelijoille.
Asiakkaiden ja sidosryhmien kokemusten ja mielipiteiden selvittäminen on tärkeää, jotta pystytään ratkaisemaan liiketoiminnan haasteita ja kehittämään toimintaa asiakaslähtöisesti. Tieto asiakkaiden ajatuksista on tarpeellista, jotta yritykset ja organisaatiot voivat menestyä tulevaisuudessa.
Ymmärrä asiakastasi -valmennus ohjeistaa, miten asiakaskokemusta voi kerätä eri menetelmin ja millaisia vastauksia asiakasymmärryksen keräämisen tulisi tuottaa. Valmennuksessa ohjeistetaan, miten saatua materiaalia eli aineistoa voi tulkita ja käyttää hyväkseen.
Valmennus kohdistuu laadulliseen aineistoon. Samoilla menetelmillä voidaan saada selville myös omien työntekijöiden ajatuksia ja kokemuksia. Näin saatua aineistoa voidaan käyttää muun muassa työilmapiirin ja yrityskulttuurin kehittämiseen.
Asiantuntijana on FT, palvelumuotoilun kouluttaja Marjo Kamila. Valmennuksen sisältö:
– Haastattelut ja kyselytutkimukset
– Havainnointi
– Tarinat ja muita luovia menetelmiä
– Digitaalisten kanavien asiakaskokemuksen mittaaminen
– Olennaisten asioiden esiin saaminen aineistoista
Tilaisuus on maksuton ja sen järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke. Tervetuloa!
Oletko miettinyt, että voisit myydä yrityksesi tuotteita maailmalle verkon kautta?
Tervetuloa kuulemaan torstaina 10.6. klo 9-12 konkreettisten yritysesimerkkien kautta, miten hyödyntää kansainvälisiä verkkokauppa-alustoja ja verkkokauppaa viennissä.
Ohjelmassa innostavia case-puheenvuoroja ja keskustelua nettiviennin erilaisista mahdollisuuksista.
Ohjelma
Seminaarin avaussanat
Lastu Case – Oulusta maailmalle
Yrityksen tarinan kertomassa toimitusjohtaja Sakari Arffman
Kokemuksia eri verkon välineillä kansainvälistymisestä. Oma verkkokauppa, verkkokauppakeskus vai molemmat?
Mukana keskustelupaneelissa Opa & Muurikan CMO Jyrki Sihvonen Pisla-konsernista sekä yrittäjä Jukka Paavilainen Astro Art Storesta. Juontajana Jukka Kumpusalo Mikkelin kehitysyhtiö Mikseistä.
Verkkokauppa – miten menestyä ja kansainvälistyä
Aiheesta puhumassa Digital Commerce Specialist Leevi Parsama Business Finlandin Experience Commerce -ohjelmasta.
Lisätietoa Leevi Parsaman vaikuttavasta kokemuksesta löydät: PARSAMA – Etusivu
Webinaarin järjestävät yhteistyössä Digiportaat ja Etelä-Savon Vientiosaajat-hankkeet sekä Business Finlandin Experience Commerce -ohjelma.
Hankkeet saavat rahoitusta Euroopan Sosiaalirahastosta Etelä-Savon ELY-keskuksen kautta.
Lisätiedot: Niko Arola, niko.arola@xamk.fi tai Laura Rautio laura.rautio@xamk.fi
Syyskuun digi-infossa opit aloittamaan itse Woocommerce-verkkokaupan. Opit perusteet verkkokaupan rakentamisesta ja saat vinkkejä oman suunnittelusi avuksi. Koulutus on yleisluonteinen ja kouluttaja käy läpi verkkokaupan rakentamista läpi yleisellä tasolla.
Huom! Digi-info pureutuu verkkokaupan tekniseen rakentamiseen, mutta tarkemmin ei käsitellä esimerkiksi hakukoneoptimointia ym. muuta verkkokauppaan liittyvää yleistietoutta.
Digi-infon sisältö:
- Woocommerce-verkkokaupan perusvaatimukset
- Tuotemäärä ja teeman valinta
- Alustan asentaminen
- Perusasetukset
- Tuotteiden lisääminen kauppaan
- Luotettavuustekijät
- Toimitusehdot ja tietosuojaseloste
- Maksutavat ja logistiikka
Mukaan tarvitset:
- Avointa mieltä ja oppimisen halua
KOULUTTAJA: Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy
TOTEUTUSAJANKOHTA ke 1.9.2021 klo 8.30 – 11.00
Digi-infon järjestää Digiportaat hanke ja se toteutetaan verkossa, ilmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.
Ilmoittaudu mukaan pe 27.8. mennessä: https://forms.gle/D2Re46o6zrfQtGxz6
Digi-info on osallistujille maksuton, tervetuloa mukaan!
LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi
Tervetuloa Kanadan markkinamahdollisuudet teknologiateollisuus-, biotalous- ja cleantech-toimialoilla -webinaariin!
Webinaarissa esitellään Team Finland verkoston tunnistamia konkreettisia ajankohtaisia markkinamahdollisuuksia Kanadassa ja Pohjois-Amerikassa sekä kerrotaan, kuinka yritykset voisivat päästä niihin kiinni. Kanadan COVID19-elvytyspaketit luovat kysyntää ilmastomyönteisille teknologioille ja palveluille.
OHJELMA
15:00 Tilaisuuden avaus
15:05 Kanadan markkinatilanne ja muutossuunta, Roy Eriksson, Suurlähettiläs, suurlähetystö Ottawa
15:20 Markkinamahdollisuudet eri toimialoilla Kanadassa
- Seppo Rantala, Trade Commissioner, suurlähetystö Ottawa
- Jonas Granqvist, Senior Advisor, Business Finland Toronto
- Seppo Tossavainen, Business Specialist, Business Joensuu
15:45 Kokemuksia Kanadan markkinoille menosta, Yritysesitys Janne Tuomikko, Marketing & Sales Director, Tecwill Oy.
16:10 Case Kesla Oyj, kommenttipuheenvuoro metsäteknologiasektorilta, Turkka Lastunen, CEO, Tulaco Oy
Kysymyksiä ja vastauksia yleisöltä
16:30 Tilaisuus päättyy
Tilaisuuden järjestävät Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n hallinnoima Biotalous ja cleantech miniklusteri: vienti ja kansainvälistyminen -EAKR-hanke, Navitas Kehitys Oy:n NewTech EAKR-hanke sekä Business Joensuu.
Tilaisuuden osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille tilaisuutta edeltävänä päivänä.
.
Tervetuloa pohtimaan ja työstämään keskeisimpiä kanavia ja välineitä, joilla ohjaat asiakasta oikeisiin kanaviin ja otat asiakassuhteen haltuun niin kansallisilla kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.
Käytännönläheinen verkkotyöpaja järjestetään perjantaina 4.6. klo 8.30-11.30.
Saat käytännönläheisiä työkaluja ja vinkkejä ja työstät samalla omaa keinovalikoimaasi kerätä liidejä ja tunnistaa prospekteja sekä hyödyntää niitä. Tuloksena syntyy jokaisen yrityksen omaan tilanteeseen sovellettavat konkreettiset askelmerkit ja ratkaisut. Yrityksen tiekartan työstämistä jatketaan halukkaiden yritysten kanssa tunnin yrityskohtaisessa maksuttomassa tapaamisessa.
Lue lisää ja ilmoittaudu oheisesta linkistä https://www.lyyti.in/asiakas_tiekartta
Kouluttajana ja sparraajana toimii yli 20 vuoden kehittäjäkokemuksella asiakkuusjohtaja Juha Sorjonen Avidly Oyj:stä.
Työpajan toteuttaa Etelä-Savon Vientiosaajat -hanke, joka saa rahoitusta Euroopan sosiaalirahastosta Etelä-Savon ELY-keskuksen kautta.
Tervetuloa kuulemaan lisää myynnin ja markkinoinnin automaatiosta ja sen mahdollisuuksista sekä hyödyistä napakoihin webinaareihin.
Myynnin ja markkinoinnin automaatio, integrointi ja johtaminen napakat webinaarit 27.5. ja 1.6. (à 2 h).
to 27.5. klo 8.30-10
ti 1.6. klo 14-15.30
Myynnin ja markkinoinnin automaatio on yksi nykypäivän trendeistä. Asiakashankintaa voidaan automatisoida jokaisella prosessin tasolla, aina kylmäkontaktoinnista asiakastyytyväisyyden varmistamiseen ja lisämyyntiin.
Myynnin ja markkinoinnin (eli asiakashankinnan) automatisoimisessa tuottavuuteen, kustannustehokkuuteen ja liikevaihdon kasvattamiseen. Miten asiakashankinnan automatisointi tehdään? Mitä kaikkea voi automatisoida? Mitä ei kannata edes yrittää?
Näihin kysymyksiin vastaa webinaarissa Idea Markkinoinnin strateginen johtaja ja osakas Jone Korpi, joka on ollut mukana kehittämässä kymmenien yhtiöiden uusasiakashankintaprosesseja moderniksi ja kansainvälistymisvalmiiksi. Eteläsavolaisilla osallistujayrityksillä on mahdollisuus myös tunnin mittaiseen yrityskohtaiseen maksuttomaan tapaamiseen.
Maksuttomat webinaarit toteuttaa Etelä-Savon Vientiosaajat -hanke, joka saa rahoitusta Euroopan Sosiaalirahastosta Etelä-Savon Ely-keskuksen kautta.