fbpx

Digitaidot ja digituki webinaari

Tapahtuma alkaa: 27.10. @ 14:00
Tapahtuma päättyy: 27.10 @ 15:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 23.10.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Tervetuloa Digitaidot ja digituki webinaariin ti 27.10.2020 klo 14-15. Asiantuntijana Toni Auvinen Avarasti Oy.

Digitalisaatio ei saa syrjäyttää! Käytännössä kyse on siitä, että samalla kun asiointia ja palveluja digitalisoidaan, tulee meidän varmistaa, että kaikki pystyvät digitaalisia palveluja myös käyttämään. Digipalveluiden saavutettavuudesta hyötyvät kaikki ja digituen yhteiskunnallinen edistäminen on kaikkien yhteinen tehtävä. Digituki on sähköisen asioinnin, palveluiden, sovellusten ja laitteiden käytön tukea, jonka tarkoituksena on auttaa asiakasta niiden itsenäiseen ja turvalliseen käyttöön. Digitaidot kansalaistaitoina edistävät yhdenvertaisuutta sekä yhteiskunnallista hyvinvointia ja kilpailukykyä. Digitukea on monen asteista ja digitukea voi tarvita kuka tahansa iästä ja taustasta riippumatta. Jonkinlaista digituki tarvitsevat nykypäivänä kaikki.

Ilmoittautuminen webinaariin pe 23.10.2020 mennessä osoitteessa: https://bit.ly/2yAPQkH

Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki ilmoittautumisen yhteydessä ilmoitettuun sähköpostiin ma 26.10.2020.

Webinaarin järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.

Lisätietoja: Teija Räihä, teija.raiha@esedu.fi tai puh. 044 7115826

Kansainvälisten tuijoiden työllistäminen: Hyviä käytäntöjä ja haasteita

Tapahtuma alkaa: 31.08. @ 08:30
Tapahtuma päättyy: 31.08 @ 12:30
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 23.08.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Tilaisuus toteutetaan etäyhteydellä.

OHJELMA

08.30 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00 Tervetulosanat, Jukka Pehkonen, toimitusjohtaja, Famitech Oy

09.05 KATE-esittely, Fulvio Rizzo, projektipäällikkö, Otavia

09.15 Maahanmuuttajien työllistäminen Etelä-Savossa

– paneelikeskustelu

Paneelin vetäjänä Irja Sokka, johtava asiantuntija, ELV -keskus

Tuula Lyytikäinen, henkilöstöpäällikkö, Osuuskauppa Suur-Savo

Marko Tanninen, yrittäjä, Suomiconnect Oy

Jukka Siitonen, projektiasiantuntija, ESEDU

Leena Lauronen, projektipäällikkö, Savonlinnan kaupunki

10.00 Maahanmuuttajien yrittäjyys Suomessa

Aicha Manai, verkostopäällikkö, Suomen Yrittäjät

Satu Aaltonen, projektitutkija, Turun Yliopisto

11.00 Tauko

11.15 Työkaluja maahanmuuttajien työllistymiseen

Yusuf Mohamed, projektipäällikkö, Anna mahdollisuus hanke, Turku

Saeed Bayazidi, asiantuntija, TE-palvelut

11.50 KATE-hankkeen asiakastarinoita

12.20 Yhteenveto ja loppusanat

12.30 Yhteinen lounas

LISÄTIETOJA:

Fulvio Rizzo, projektipäällikkö

fulvio.rizzo@otavanopisto.fi, puh. 040 12 9 49 87

Liikkeessä asioiva asiakas, piirroskuva

Koronaturvallinen asiakaskokemus -webinaari

Tapahtuma alkaa: 09.06. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 09.06 @ 18:30
Tapahtumapaikka: GoToMeeting -etäwebinaarisovellus
Ilmoittaudu viimeistään: 09.06.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Yritystoiminnan rajoituksia lievennettiin 1.6. alkaen ja nyt on tullut aika lisätä jälleen taloudellista toimeliaisuutta maassamme turvallisella tavalla.

Yrittäjä, tässä maksuttomassa webinaarissa saat käytännönläheisiä vinkkejä ja ajatuksia liiketoimintasi, asiakastilojesi ja asiakaskokemuksesi riskienhallintaan. Saat useita näkökulmia koronaviruksen huomioimiseen liiketoiminnassasi.

Välitämme parhaita kokemuksia yrityksistä, jotta myös sinä voit tehdä yrityksessäsi asioinnista ja työskentelystä miellyttävää ja turvallista.

Webinaarin asiantuntijana toimii yritysten koronaoppaan kirjoittaja, EK:n riskienhallinnan ja yritysturvallisuuden asiantuntija Markku Rajamäki. Mukana myös case-esimerkkejä. Alustajana toimii Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy.

Webinaari alkaa tiistaina 9.6.2020 klo 17.00. Tilaisuuden kesto on n. 1,5 tuntia. Voit osallistua webinaariin kotitietokoneellasi. Mikäli haluat osallistua matkapuhelimella, lataa ennen osallistumista puhelimesi sovelluskaupasta ilmainen GoToMeeting-sovellus. Näin varmistat yhteyden toimivuuden.

Tilaisuus järjestetään osana Yritykset koronakriisin yli -hanketta, jota rahoittaa Euroopan sosiaalirahasto. Rahoittava viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.

Mikseri: Yrityksen maksukyvyttömyyden akuuttihoito

Tapahtuma alkaa: 11.09. @ 09:00
Tapahtuma päättyy: 11.09 @ 11:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 09.09.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Koulutuksessa käydään käytännönläheisesti läpi yrityksen maksukyvyttömyysmenettelyt.

  • Missä tilanteessa mihinkin menettelyyn?
  • Miten yrityssaneeraus- tai konkurssimenettely käytännössä etenee?
  • Mitä velkajärjestely tarkoittaa?

Kouluttajana toimii Samuli Nieminen OTM, Asianajotoimisto Salo & Salo Oy.

Webinaari toteutetaan Microsoft Teams-alustalla. Jos osallistut kokoukseen tietokoneella, niin et tarvitse erillistä asennusta. Mobiililaitteella osallistuminen vaatii sovelluksen asentamisen.
Saat linkin kokoukseen maanantaina 10.9. sähköpostilla.

Lisätietoja:
Heidi Lampinen
0440 361 619
heidi.lampinen@mikseimikkeli.fi

Ympäristöliiketoiminnan näkymät Venäjällä

Tapahtuma alkaa: 11.06. @ 09:00
Tapahtuma päättyy: 11.06 @ 10:00
Tapahtumapaikka: Teams -webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 08.06.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

BBC1 -hankkeen virtuaaliset aamukahvit

Ohjelma:
– Ajankohtaista Suomen ja Venäjän välisessä ympäristöyhteistyössä: kiertotalous ja resurssitehokkuus, Johanna Logren, erityisasiantuntija, Suomen Moskovan-suurlähetystö
– Venäjän jätehuoltomarkkinat kriisin keskellä – tilanne, potentiaali ja näkymät Suomen näkökulmasta, Jekaterina Lindberg, business advisor, SVKK
– Yrityscase, Lauri Leskinen, toimitusjohtaja, Econet Group
– EcoSairila, Panu Jouhkimo, ohjelmakoordinaattori, MikseiMikkeli

Tilaisuus toteutetaan osana ”Business in biotechnology and circular economy” -hanketta. Ohjelmaa rahoittavat Euroopan Unioni, Venäjän Federaatio ja Suomen Tasavalta.

Digi-info: ”Myy osaamistasi verkossa”

Tapahtuma alkaa: 26.05. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 26.05 @ 15:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 24.05.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

MYY OSAAMISTASI VERKOSSA – MITEN RAKENNETAAN MENESTYVÄ VERKKOKOULUTUSBISNES

Digi-info 26.5.2020 klo 13-15

Maksuttomassa digi-infossa saat eväitä verkkokoulutusbisneksen rakentamiseen ja webinaarien hyödyntämiseen osana verkkokoulutusten menestyksekästä lanseerausta. Viemällä osaamisesi verkkoon webinaarien ja koulutusten muodossa pystyt rakentamaan yrityksellesi tukijalkaa verkkoon.

Digi-infossa käydään läpi mm. seuraavia asioita:
– Kuinka rakentaa menestyvä verkkokoulutusliiketoiminta
– Vinkkejä verkkokoulutusten hinnoitteluun
– Webinaarit osana menestyvää verkkokoulutusliiketoimintaa: Miksi yritysten kannattaa pitää webinaareja?
– Kuinka valitaan webinaarin aihe, sisältö, kohderyhmä ja pituus
– Helpot ja näppärät webinaariohjelmat
– Mitä asioita pitää huomioida, kun esiinnytään webinaarissa
– Vuorovaikutus osallistujien kanssa; chatti, kyselyt, palautteet, äänestykset ja yhteystiedot
– Miksi webinaari kannattaa tallentaa ja lähettää osallistujille
– Webinaarin tehokas markkinointi
– Kuinka yritys voi hyödyntää osallistujalistaa

KOULUTTAJA: Tiina Weisell, e-Sollertis Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA: ti 26.5.2020 klo 13-15

Digi-info on 2 h mittainen.
Digi-info toteutetaan webinaarina. Ilmoittautuneille lähetetään linkki webinaariin lähempänä tapahtumaa.
Digi-info nauhoitetaan osallistujien käyttöön ja nauhoitteet ovat osallistujien käytettävissä rajoitetun ajan.

Ilmoittaudu mukaan 24.5.2020 mennessä: https://forms.gle/tcwVhp1krvcnLhc56

Digi-info on maksuton!

LISÄTIETOJA: Anna Ollanketo, Digiportaat-hanke, p. 040 183 9330, anna.ollanketo@xamk.fi

Omistajanvaihdosklinikka

Tapahtuma alkaa: 01.06. @ 08:00
Tapahtuma päättyy: 28.02 @ 00:00
Tapahtumapaikka: Sovitaan tapauskohtaisesti

Omistajanvaihdosneuvonta järjestää kaikille avoimen ja maksuttoman omistajanvaihdosklinikan. Klinikalla yrittäjä saa yhden tunnin kahdenkeskistä neuvontaa valitsemansa omistajanvaihdosasiantuntijan kanssa – tämä tilaisuus kannattaa hyödyntää!

Tapaamiset voidaan toteuttaa yrittäjän toiveiden mukaan turvallisesti joko henkilökohtaisena neuvontana tai videotapaamisena.

Asiantuntijoina ovat

1. Asianajotoimisto Reinikainen & Vainio / Jussi Seppänen
– juridiset kysymykset, yritysjärjestelyt ja verotus

2. Tilintarkastus Inkeröinen & Himanen /Juho Himanen ja Sinikka Hiidenmaa
– yritysjärjestelyt, arvonmääritys ja verotus

3. Induco / Sakari Oikarinen
– arvonmääritys, neuvotteluapu, kannattavuus ja myyntikuntoisuus

4. 3K Savo
– talousanalyysi, kannattavuus ja myyntikuntoisuus / Pekko Häkli
– omistajanvaihdosvalmius, tahtotila, seuraavaan elämänvaiheeseen siirtyminen / Raija Kallioinen

Ajanvaraus klinikalle mari.merilainen@mikseimikkeli.fi tai 0405479716.
Neuvonta on yritykselle de minimis -tukea. Klinikan järjestää Mikkelin kehitysyhtiö Miksein ja Itä-Savon Uusyrityskeskuksen yhteinen Enter to Business -hanke.

Tervetuloa!

Vahvempana tulevaisuuteen valmennus (webinaari)

Tapahtuma alkaa: 29.04. @ 11:00
Tapahtuma päättyy: 12.06 @ 12:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 12.06.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Vahvista mieltäsi, kirkasta tavoitteitasi myös kriisin keskellä

Kokeneet valmentajat ja yrittäjät haluavat tukea juuri sinun selviytymistäsi tässä vaikeassa tilanteessa

SAAT TÄRKEÄÄ TIETOA:
  • Miten voit parantaa toimintakykyä ja toimia parhaalla mahdollisella tavalla tässä tilanteessa
  • Millä keinoilla voit parantaa terveyttä ja hyvinvointiasi myös kriisin keskellä
  • Miten voit vaikuttaa omaan resilienssiin eli muutoskykyisyyteen
  • Miten voit oppia sietämään epävarmuutta, epämukavuutta ja hillitsemään katastrofiajattelua
  • Saat ohjausta miten tuoda kärsivällisyyttä, keskittymistä ja ongelmanratkaisua omaan arkeesi
  • Miten voit myydä, markkinoida ja kehittää liiketoimintaa tässä hetkessä
  • Miten voit luoda uskoa tulevaisuuteen ja mitä tässä hetkessä yrittäjän pitää tehdä
  • Miten luoda uusia ideoita ja verkostoja

Tuomme valmennuksen kotiisi

  • 12 webinaarin sarja yrittäjille

  • 2 x viikossa webinaari, josta tulee tallenne

  • suljettu Facebook-ryhmä osallistujille

  • ensimmäinen webinaari 29.4.2020 klo 11.00-12.00

Ilmoittautuminen on jatkuvasti auki, eli voit ilmoittautua missä vaiheessa vain.
Ilmoittautuminen TÄÄLLÄ.

Valmennusten lisäksi perustetaan oma suljettu Facebook-ryhmä, jossa osallistujat voivat kysellä asiantuntijoilta ja keskustella yhdessä. Webinaarit tulevat jälkikäteen osallistujille tallenteina.

Valmennuksen järjestävät yhteistyössä Lappeenranta-Imatra kaupunkiseudun kunnat, Business Mill, Wirma, Kehy, Saimaan kriisikeskus, Etelä-Karjalan kauppakamari, Etelä-Karjalan yrittäjät, Etelä-Karjalan yrittäjänaiset, Etelä-Savon yrittäjät, SyNet Saimaan yrittäjä-ja vaikuttajanaiset, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei, Savonlinnan elinkeinopalvelut, OP Suur-Savo ja OP Etelä-Karjala ja IT-Saimaa.

Lisätietoja kokonaisuudesta:

Katja Tyrisevä, asiantuntija, Wirma yrityspalvelut
p. 040 661 9975, katja.tyriseva(at)lappeenranta.fi

Mari Ravattinen, hyvinvointivalmentaja TreeniX ja Mielen Melodiat
p. 040 731 1098, mari(at)mielenmelodiat.fi

Mikseri: Yrityksen rahoituskanavat koronavirusepidemiaan

Tapahtuma alkaa: 08.04. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 08.04 @ 14:00
Tapahtumapaikka: Verkkokoulutus
Ilmoittaudu viimeistään: 07.04.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Webinaarissa kuulet kattavasti poikkeustilanteen rahoitusratkaisuista.

Asiantuntijoina:
Marjo Niittuaho-Nastolin, MikseiMikkeli: Business Finlandin ja Ely-keskuksen koronahoitukset ja yksinyrittäjien tuki.
Ulla Hansmann, Suur-Savon Osuuspankki: Kuinka pankki tukee yrittäjiä pandemian aikana.
Sanni Helppolainen, Finnvera: Finnveran joustot yritysasiakkaille.

 

Omistajanvaihdosinfo: Yrityksen myyntikuntoisuus, osa 2

Tapahtuma alkaa: 15.04. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 15.04 @ 18:00
Tapahtumapaikka: Verkkokoulutus
Ilmoittaudu viimeistään: 15.04.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Osa 2 – Kaupan toteutuksen rakenne, sopimukset ja kauppahintaan vaikuttaminen

Koulutuksia yhteen kokoontuen ei voi nyt järjestää, joten Omistajanvaihdosinfo menee nettiin!
Huhtikuulle aikataulutettu koulutus yrityksen myyntikuntoisuudesta toteutetaan verkkotapahtumana kahdessa osassa.

Verkkotapahtumat on tarkoitettu kaikille, joille yrityskauppatilanne on ajankohtainen – joko myyjänä tai ostajana – tai kenelle tahansa, joka haluaa oppia lisää yrityksensä kannattavuuden kehittämisestä.

Ostajia kiinnostaa, millaista omaa liiketoimintaa he voisivat yrityksesi nykyisen liiketoiminnan avulla/perustalta tulevaisuudessa tehdä. Varmistaaksesi, että yrityksesi ja sen liiketoiminta kiinnostaa ostajia, on sinun tehtävä yrityksestäsi houkutteleva ostokohde – sellainen, joka tarjoaa yrittämisen mahdollisuuksia, ja jolla on hyvät kehittymisnäkymät.

Koulutuksen (osat 1 ja 2) tavoitteena on antaa vastauksia kysymyksiin
– mitä myyntikuntoisuus tarkoittaa
– millainen yritys on houkutteleva ostajan kannalta
– mikä myyntikuntoisuuteen vaikuttaa
– miten sitä voi kehittää

Tämän tilaisuuden (osa 2) aiheena on
1. Kaupan toteutuksen rakenne vaikuttaa ostohalukkuuteen (liiketoimintakauppa)
2. Kuinka nostan yrityksen kauppahintaa
3. Sopimusten tärkeys ja merkitys yrityskaupassa

Tilaisuudessa on aikaa myös osallistujien kysymyksille.

Asiantuntijana on käytännönläheinen omistajanvaihdosten pitkän linjan asiantuntija
Sakari Oikarinen (KTM, HHJ, WBAF Senator)
Induco Oy, hallituksen puheenjohtaja
Confidentum Oy, Toimitusjohtaja
SYVL ry hallituksen jäsen
Transeo AISBL hallituksen ja johtajiston jäsen
Keski-Suomen Yrittäjien Omistajanvaihdosasiantuntija

Lähetämme osallistumisohjeet sähköpostilla pari päivää ennen tilaisuutta. Rohkeasti mukaan, vaikka tämä olisi sinulle uutta. Verkkokokoukseen osallistuminen on onnistunut meiltä kaikilta joskus ensimmäisen kerran!

Ohjeet myös jo tässä (mikäli haluat tutustua hyvissä ajoin):

Voit liittyä kokoukseen tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella osoitteessa www.gotomeet.me/mikseimikkeli/myyntikuntoisuus2

Voit osallistua myös vain puhelimitse +358 923 17 0556.

Pääsykoodi (Access Code): 697-306-501

Onko GoToMeeting sinulle uusi tuttavuus? Voit ladata sovelluksen ja olla valmiina ensimmäiseen kokoukseesi https://global.gotomeeting.com/install/697306501

Tilaisuuden järjestää Enter to Business -hanke.