fbpx

Omistajanvaihdosinfo: Yrityksen myyntikuntoisuus, osa 1

Tapahtuma alkaa: 14.04. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 14.04 @ 18:00
Tapahtumapaikka: Verkkokoulutus
Ilmoittaudu viimeistään: 14.04.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Osa 1 – Onnistumiseen vaikuttavat tekijät, miten olen houkutteleva ostajalle, tulevaisuustekijät

Koulutuksia yhteen kokoontuen ei voi nyt järjestää, joten Omistajanvaihdosinfo menee nettiin!
Huhtikuulle aikataulutettu koulutus yrityksen myyntikuntoisuudesta toteutetaan verkkotapahtumana kahdessa osassa.

Verkkotapahtumat on tarkoitettu kaikille, joille yrityskauppatilanne on ajankohtainen – joko myyjänä tai ostajana – tai kenelle tahansa, joka haluaa oppia lisää yrityksensä kannattavuuden kehittämisestä.

Ostajia kiinnostaa, millaista omaa liiketoimintaa he voisivat yrityksesi nykyisen liiketoiminnan avulla/perustalta tulevaisuudessa tehdä. Varmistaaksesi, että yrityksesi ja sen liiketoiminta kiinnostaa ostajia, on sinun tehtävä yrityksestäsi houkutteleva ostokohde – sellainen, joka tarjoaa yrittämisen mahdollisuuksia, ja jolla on hyvät kehittymisnäkymät.

Koulutuksen (osat 1 ja 2) tavoitteena on antaa vastauksia kysymyksiin
– mitä myyntikuntoisuus tarkoittaa
– millainen yritys on houkutteleva ostajan kannalta
– mikä myyntikuntoisuuteen vaikuttaa
– miten sitä voi kehittää

Tämän tilaisuuden (osa 1) aiheena on
1. Tyypillisimmät yrityskaupan onnistumiseen vaikuttavat tekijät
2. Nämä asiat yrityksessäsi houkuttelevat ostajaa
3. Ostaja rakentaa tulevaisuuttaan – vahvista yrityksessäsi tulevaisuustekijöitä

Tilaisuudessa on aikaa myös osallistujien kysymyksille.

Asiantuntijana on käytännönläheinen omistajanvaihdosten pitkän linjan asiantuntija
Sakari Oikarinen (KTM, HHJ, WBAF Senator)
Induco Oy, hallituksen puheenjohtaja
Confidentum Oy, Toimitusjohtaja
SYVL ry hallituksen jäsen
Transeo AISBL hallituksen ja johtajiston jäsen
Keski-Suomen Yrittäjien Omistajanvaihdosasiantuntija

Lähetämme osallistumisohjeet sähköpostilla pari päivää ennen tilaisuutta. Rohkeasti mukaan, vaikka tämä olisi sinulle uutta. Verkkokokoukseen osallistuminen on onnistunut meiltä kaikilta joskus ensimmäisen kerran!

Ohjeet myös jo tässä (mikäli haluat tutustua hyvissä ajoin):

Voit liittyä kokoukseen tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella osoitteessa www.gotomeet.me/mikseimikkeli/myyntikuntoisuus.

Voit osallistua myös vain puhelimitse +358 923 17 0568.

Pääsykoodi (access Code): 735-365-381

Onko GoToMeeting sinulle uusi tuttavuus? Voit ladata sovelluksen ja olla valmiina ensimmäiseen kokoukseesi https://global.gotomeeting.com/install/735365381

Tilaisuuden järjestää Enter to Business -hanke.

Myynti tsembalot

Tapahtuma alkaa: 01.09. @ 12:00
Tapahtuma päättyy: 01.09 @ 18:00
Tapahtumapaikka: Mikaeli, Sointukatu 1, Mikkeli

Huom! Myynti Tsembalot on siirretty syksylle. Tiedotamme ajankohdan varmistuttua.

Myynti Tsembalot kokoaa Mikkelin Mikaeliin puheenvuoroja ja työpajakoulutuksia
myynnin ja markkinoinnin eri ulottuvuuksista paikallisille yrityksille.

Tilaisuuteen ei ole ilmoittautumista, puheenvuoroja voit tulla kuuntelemaan silloin kun sinulle sopii. Työpajoihin avataan ilmoittautumiset lähempänä tilaisuutta.

Työmyyrät rakentavat päivää ja julkaisemme ohjelman tällä sivustolla eri palikoiden varmistuttua.

Seuraa meitä Facebookissa @myyntitsembalot ja  @digiportaat, niin saat uusimmat kuulumiset tapahtuman osalta!

www.digiportaat.fi/myyntitsembalot

Oravinmäen yritysten aamukahvit

Tapahtuma alkaa: 13.03. @ 09:00
Tapahtuma päättyy: 13.03 @ 10:30
Tapahtumapaikka: TUMA-talo, Ramin konditorian neuvotteluhuone 1, Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy (MikseiMikkeli) kutsuu teollisuusalueen yrityksiä yhteiseen keskustelutilaisuuteen, jossa keskustellaan mm.:

  • Katujen kunnossapidosta
  • Ympäristön hoidosta
  • Opasteista
  • VT5 valmistumisen vaikutuksista
  • Kaava- ja tonttiasioihin liittyvistä ideoista
  • Yritysten välisestä yhteistyöstä
  • Yms.

Paikalla MikseiMikkelin puolesta Petri Pelli ja Hannele Hynninen. Petri ja Hannele vievät yrittäjien yhdessä tunnistamia tarpeita kaupungin suuntaan (tonttiryhmä, maankäyttöryhmä, yms. kanavat).

Tilaisuuteen ei tarvitse ilmoittautua erikseen.

Tervetuloa!

Lisätietoja:
Petri Pelli, 050 372 4344 tai
Hannele Hynninen, 044 794 2217

Business seminar and B2B event on green energy / Pietari

Tapahtuma alkaa: 27.02. @ 09:30
Tapahtuma päättyy: 27.02 @ 15:00
Tapahtumapaikka: Consulate General of Finland in St. Petersburg Preobrazhenskaya pl. 4 St. Petersburg, Russia

Tapahtumassa usealla suomalaisella uusiutuvan energia-alan yrityksellä on mahdollisuus esitellä tuotteitaan/palveluitaan sekä tavata ja keskustella yhteistyömahdollisuuksista potentiaalisten venäläisten asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa. Tapahtuman kieli on englanti.

Ilmoittautumiset 17.2. mennessä: sanna.riihinen@manageast.fi
Lisätietoja: Jussi Heinimö, jussi.heinimo@mikseimikkeli.fi

OHJELMA

9:30-10:00 Registration and opening coffee

10:00-12:30 Business seminar

Welcome and opening, Consul General Anne Lammila

Introduction of the event and practical arrangements, Jussi Heinimö, Mikkeli Development Miksei Ltd

Challenges and opportunities of green energy in Russia, Yury Nurulin, Head of GreenReMark project, Peter the Great Saint-Petersburg Polytechnic University

Introduction round for the participating organisations. Each organisation has an opportunity for a short introduction or presentation. 30 min.

View on cross border business opportunities on green energy in Russia; observations from an ongoing study, Tapio Riihinen, ManagEast

Business case 1, Modern solar panels and local panel production, Sami Lindfors, Valoe Oyj, https://www.valoe.com/

Business case 2, Small-scale wind turbines, Risto Joutsiniemi, Windside Production Oy, https://www.windside.com/

Business case 3, Large-scale solar thermal solutions, Miika Kilgast, Savosolar Oyj, https://savosolar.com/

Short presentation of other Finnish companies present:

KPA Unicon https://www.kpaunicon.com

Casemet: https://www.casemet.fi

Registration for B2B meetings between Finnish and Russian organisations can be done in advance with ManagEast consultants (Denis Verba and Sergey Alekshin) or at the Registration desk held by Sanna Riihinen

13:00 Light lunch with networking and B2B meetings

13:30 B2B meetings

Schedule of the booked meetings will be announced in the beginning of the session

15:00 Event ends

Registrations: Ms Sanna Riihinen, sanna.riihinen@manageast.fi
Registrations deadline, February 17, 2020
The number of participants is limited to 30 persons due the available space.

Language of the event: The presentations of the event will be in English and will be translated to Russian. Limited number of interpreters (ENG-RU) will be available to assist in the B2B meetings.

Organisers: ManagEast, Consulate General of Finland in St. Petersburg, Mikkeli development Miksei Ltd, Peter the Great St Petersburg Polytechnic University

The event is organised as a part of Green Energy Regional Markets Development (GreenReMark) -project. The project is co-funded by the European Union, the Russian Federation and the Republic of Finland.

Hankintailta – Mikkelin kaupungin hankinnat 2020

Tapahtuma alkaa: 17.02. @ 16:30
Tapahtuma päättyy: 17.02 @ 18:30
Tapahtumapaikka: TUMA-talo, 1. krs. neuvotteluhuone 3, Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 14.02.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Mikkelin kaupungin asumisen ja toimintaympäristön palvelualue ja Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy järjestävät markkinavuoropuhelutilaisuuden maanantaina 17.02.2020 klo 16.30 – 18.30.

Illan ohjelma:

  1. Asumisen ja toimintaympäristön palveluhankinnat
    • Infra-aluepalvelut
    • Tilapalvelut
  2. Hankintatoiminnan tilannekatsaus ja keskustelua kaupunkikonsernin hankinnoista

Illan isäntinä toimivat kaupungin hankintapäällikkö Jarmo Autere ja Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n hankinta-asiantuntija Ilkka Liljander sekä kaupungin asiantuntijat. Tilaisuus on suunnattu erityisesti maanrakennusalan, kunnallistekniikan ja teknisen toimialan palveluyrityksille mutta soveltuu myös kaikille muille julkisista hankinnoista kiinnostuneille yrityksille ja yrittäjille.

Tilaisuus on maksuton.

AIKA: maanantai 17.02.2020 klo 16:30-18:30
PAIKKA: TUMA, 1 krs., neuvotteluhuone 3 (Ramin konditorian ravintolan yhteydessä), Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli

Ilmoittautuminen (pe 14.02. mennessä): Tästä
Tapahtuma: Mikseri 17.02.2020 – Hankintailta – Hankinnat 2020

Lisätietoja: Ilkka Liljander, ilkka.liljander@mikseimikkeli.fi

FOB! -valmennus muotoilijoille Mikkelissä

Tapahtuma alkaa: 28.01. @ 15:00
Tapahtuma päättyy: 29.01 @ 12:00
Tapahtumapaikka: Kenkävero, Pursialankatu 6, 50100 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 27.01.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Design Unionin FOB! alkaa taas.

Kuopion Rouvasväenyhdistyksen Design Union on jo vuodesta 2018 alkaen järjestänyt FOB!-valmennuksia joissa luovan alan tekijät saavat tukea yrittäjyyteen, markkinointiin ja uutta näkökulmaa myös muotoiluun. Joensuussa, Savonlinnassa, Mikkelissä ja Kuopiossa on jo järjestetty FOB!, ja nyt olemme taas Mikkelissä 28.1-13.5.2020.

Tässä muotoilijoiden kokemuksia aikaisemmista valmennuksista: https://vimeo.com/378503693

Maksuttomat valmennukset ja yrityksen kanssa toteutettava muotoiluprojekti syventävät osaamistasi, saat henkilökohtaista sparrausta ja luot verkoston toisten muotoilijoiden kanssa.

Kysy rohkeasti lisää ja tule tutustumaan toimintaan. Ensimmäinen tapaaminen 28.1.2020.

Voit ilmoittautua mukaan alla olevalla lomakkeella, niin otamme sinuun vielä yhteyttä ja saat tarkemmat tiedot.

Kutsumme on avoin, ota mukaan muotoilijaystäväsi, jos tuntuu että hänkin voisi hyötyä FOB!’sta.

Ilmoittaudu mukaan tällä lomakkeella: https://www.designunion.fi/fi/331/1/0/fob-ita-suomi-%7C-design-union

Lisätietoja:
Tuulis Vartiainen, tuulis.vartiainen@designunion.fi tai puh. 044 731 8008

Puurakentaminen mietityttää ja puhuttaa kunnissa

Tapahtuma alkaa: 29.01. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 29.01 @ 16:00
Tapahtumapaikka: Xamkin kampus, D-rakennus D210, Patteristonkatu 3, 50100 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 28.01.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Onko puurakentaminen kallista? Onko puusta rakennettu koulu paloturvallinen? Vaikuttaako puurakenne käyttäjien terveyteen?

Näihin ja useisiin muihin puurakentamiseen liittyviin kysymyksiin saa vastauksia kevään 2020 aikana toteutettavissa Puurakentamisen työpajoissa. Kuntien ja kaupunkien rakentamisesta vastaavalle ja päättävälle henkilöstölle sekä rakentamiseen osallistuville suunnittelijoille ja rakentajille suunnattu Puurakentamisen työpajakokonaisuus alkaa tammikuussa 2020.Työpajat  järjestetään 2-3 tunnin kestoisina täsmätilaisuuksina, joissa paneudutaan yhteen ongelmakokonaisuuteen kerrallaan. Tilaisuuksia järjestetään Mikkelissä, Savonlinnassa ja Pieksämäellä. Työpajojen kouluttajina toimivat puurakentamisen johtavat asiantuntijat.

Ensimmäiset työpajat järjestetään ke 29.1.2020 klo 13.00-16.00 Mikkelissä (ja to 30.1.2020 klo 12.30-15.30 Savonlinnassa)

Työpajoissa käsitellään puurakentamisen kokonaisprosessia erityisesti kunnallisen rakentamisen näkökulmasta. Aihetta käsitellään käytännönläheisesti kuntien ja kaupunkien omien rakennushankkeiden kautta. Työpajat ovat maksuttomia ja avoimia kaikille kiinnostuneille.

Puurakentamisen kokonaisprosessi-työpajan sisältö 29.1

  • puurakentamisen prosessin erot betoni- ja teräsrakentamiseen
    • kuinka puurakentaminen poikkeaa vallitsevista rakentamistavoista
    • tehtäväluetteloiden, KSE:n ja YSE:n soveltuminen puurakentamiseen
    • tietomallintamisen prosessin hallinta
  • suunnittelijaryhmän hankinta ja suunnittelunohjaus
    • osaamiskriteerit, kilpailutus
    • suunnittelun vaiheistus
  • urakoitsijoiden hankinta ja eri urakkamuodot
    • urakoitsijavalinta ja hankintalaki
    • eri urakkamuotojen soveltuvuus
  • puurakentamishankkeen sudenkuopat ja mahdollisuudet
    • kokemuksia ja näkemyksiä erilaisissa kohteissa tulleista tilanteista

Kouluttaja

Molempien työpajojen asiantuntijana toimii puurakentamiseen erikoistunut rakennustekniikan insinööri YAMK Toni Kekki. Hän on toiminut 20 rakentamisen parissa, joista viimeiset 10 vuotta täyspainoisesti puurakentamiseen liittyvissä suunnittelu-, konsultointi- ja valvontatehtävissä. Työkuvaan on kuulunut rakenteiden suunnittelua, kehityshankkeista, puurakentamisen arvoketjujen kehittämistä sekä koulutusta.

Ilmoittaudu mukaan

Mikkelin työpaja: https://www.lyyti.fi/reg/tyopajamikkeli

(Savonlinnan työpaja: https://www.lyyti.fi/reg/tyopajasavonlinna)

Lisätietoja pajoista Matti Kilpiäinen, projektipäällikkö, matti.kilpiainen@xamk.fi

https://www.xamk.fi/tapahtumat/puurakentamisen-tyopajat

Työpajat tarjoavat Xamkin hankkeet Rakes 2020 ja Puurakes.

Tervetuloa mukaan!

Digi-info: Miten pieni yritys voi hyödyntää digitaalisuutta paremmin?

Tapahtuma alkaa: 15.01. @ 16:30
Tapahtuma päättyy: 15.01 @ 18:30
Tapahtumapaikka: Xamk Mikkelin kampus ravintola Dexi, Patteristonkatu 3D 50100 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 13.01.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Yritysten toimintaympäristö muuttuu jatkuvasti digitaalisemmaksi. Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan keinoista, joiden avulla pieni yritys voi ottaa muutoksista niskalenkin ja kääntää haasteet mahdollisuuksiksi.

Puhujana ja keskusteluttajana toimii Tommi Rissanen, jolla on pitkä kokemus yritysten liiketoiminnan kehittämisestä yrittäjänä, konsulttina ja tutkijana. Luvassa käytännön esimerkkejä ja toimivaksi todistettuja työkaluja digitaalisuuden hyödyntämiseksi pk-sektorilla.

AIKA JA PAIKKA

Mikkeli ke 15.1.2020 klo 16.30-18.30
Tilaisuuden alussa kahvitarjoilu.

Xamk Mikkelin kampus ravintola Dexi, Patteristonkatu 3D 50100 Mikkeli

KOULUTTAJA:
Tommi Rissanen, Digital Media Finland Oy

LISÄTIETOJA: Anna Ollanketo, Digiportaat-hanke, p. 040 183 9330, anna.ollanketo@xamk.fi

Mikseri: Noheva yrittäjä tuntee verovähennysvinkit

Tapahtuma alkaa: 11.02. @ 16:30
Tapahtuma päättyy: 11.02 @ 18:30
Tapahtumapaikka: TUMA-talo, NH 3, Sammonkatu 12, 50130 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 07.02.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Saat vinkkejä verotukseen ja kirjanpitoon yritysmuodoittain. Asiantuntijana kirjanpitäjä Päivi Jormalainen, Tarvisio Oy.

Nyt sinulla on mahdollisuus esittää kaikki verotusta ja kirjanpitoa koskevat kysymyksesi heti verovuoden alkuun.

Lisätietoja tilaisuudesta:
Heidi Lampinen, 0440 361 619 tai heidi.lampinen@mikseimikkeli.fi

Verotus yritysten omistajanvaihdostilanteissa

Tapahtuma alkaa: 23.01. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 23.01 @ 19:00
Tapahtumapaikka: Saimaa Stadiumi, Raviradantie 22b, Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 22.01.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Oletko myymässä yritystäsi tai harkitset yrittäjyyttä tai toiminnan laajentamista yritysoston kautta? Tässä tilaisuudessa saat vastauksia, mitä verosuunnittelussa kannattaa ja on mahdollista ottaa huomioon prosessin aikana. Asiantuntijana on yritysverotuksen huippuasiantuntija KLT Risto Walden Bilanssi Oy:stä.

Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla klo 16.30
Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä MikseiMikkelin Enter to Business -hanke ja ProAgrian ProKasvu -hanke.

Tervetuloa!

Lisätietoja tilaisuudesta:
Mari Meriläinen, 040 547 9716 tai mari.merilainen@mikseimikkeli.fi