fbpx
Kutsu Business Blenderiin

Business Blender

Tapahtuma alkaa: 04.12. @ 08:00
Tapahtuma päättyy: 04.12 @ 12:00
Tapahtumapaikka: Teatteriravintola ILO, Hallituskatu 7, 50100 Mikkeli
Ilmoittaudu viimeistään: 01.12.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Uudenlainen innovaatiococktail

Nyt on aika taas sekoittaa ja nauttia uudistettu ja ennennäkemätön businesscocktail. Pääraaka-aineiksi heitämme sekoittimeen tuottavuutta ja kannattavuuden tehostamista. Joukkoon sekoitamme herkullisen yhdistelmän digitalisaatiota ja verkostoitumista. Lopputuloksena on uusista ideoista ja erilaisista menestyvän liiketoiminnan malleista syntyvä cocktail, jonka siemailemme tilaisuudessa hyvässä seurassa.

Tervetuloa mukaan!

OHJELMA

8.00 Verkostoitumisaamiainen

8.30 Tilaisuuden avaus (Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy)

ALUSTUKSET

8.45 Yrityksen digitalisointistrategia (Juha Häkämies, MPY Osuuskunta)

9.15 Johtaminen, mittarina käyttökate (Pekko Häkli, 3K Savo Oy)

9.30 Asiakasarvolla tulosta (Jyrki Koukkari, Sunprofile Oy)

10.00 Pyöreät pöydät: Mindhive Oy, Sunprofile Oy, 3K Savo Oy sekä Mainostoimisto Groteski Oy

11.00 Startup-yritysten ja pk-yritysten törmäyttäminen -paneeli. Teemana tuottavuus ja kannattavuus. Panelisteina Ville Venäläinen (Mindhive), Osku Nykänen (Mikkeli Siivotaan), Pekko Häkli (3K Savo), Jyrki Koukkari (Sunprofile), Janne Tallqvist (Mainostoimisto Groteski), Lasse Turunen (Matrel) sekä Marjo Kaipainen (DryRadar).

12.00 Päätössanat

Tilaisuuden toteuttaa ”Kiertotalous ja kehittyvien yritysten uudet liiketoimintamallit 2020-luvun alustataloudessa” -hanke. Hanketta rahoittaa Euroopan Unionin Aluekehitysrahasto. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon maakuntaliitto.

Mikseri: Viestintä ja markkinointi kriisin keskellä

Mikseri: Viestintä ja markkinointi kriisin keskellä

Tapahtuma alkaa: 05.11. @ 08:30
Tapahtuma päättyy: 05.11 @ 10:30
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 03.11.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Mitä vaatimuksia koronakriisi asettaa pk-yritysten viestinnälle ja miten haasteet taklataan eri kanavissa?

Tervetuloa webinaariin, jossa käymme yhdessä läpi, kuinka ulkoista ja sisäistä kriisiviestintää toteutetaan ja miten koronan vaikutuksista viestitään siten, että se on linjassa viranomaisviestinnän kanssa.

Opit myös, miten viestinnällä ylläpidetään asiakkaittesi turvallisuudentunnetta ja luottamusta yritykseesi.

Webinaarin kouluttajana toimii Ilona Mäki-Maukola, Unfair Lean Marketing Oy.

Ilmoittaudu webinaariin viimeistään 3.11.2020 mennessä ylläolevan ilmoittautumislinkin kautta. Lähetämme osallistumislinkin sähköpostiisi noin vuorokautta ennen tilaisuuden alkua.

Lisätietoja:
Heidi Lampinen, yrityskehittäjä
heidi.lampinen@mikseimikkeli.fi

Webinaari järjestetään osana Yritykset koronakriisin yli -hanketta, jota rahoittaa Euroopan Sosiaalirahasto. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.

 

Onervan omaisviestintä ja yhteistyövälineet kotihoitoon ja palveluasumiseen (webinaari)

Tapahtuma alkaa: 03.12. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 03.12 @ 14:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 01.12.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.
Tervetuloa Omaisviestintä ja omaisyhteistyö vanhuspalveluissa webinaariin to 3.12.2020 klo 13-14 . Asiantuntijana Ville Niemijärvi, Onerva hoivaviestintä Oy.
Ilmoittaudu webinaariin ti 1.12.2020 mennessä osoitteessa: https://bit.ly/34MvCQY
Omaisviestinnällä voidaan helpottaa omaisten huolta ja mahdollistaa yhteistyö hoitohenkilökunnan kanssa. Sillä voidaan myös saavuttaa merkittäviä säästöjä kunnalle/hoivayritykselle sekä helpottaa hoitajien työtä.
Esittelemme tässä webinaarissa Onerva omaisviestintäsovelluksen ja miten sitä hyödynnetään eri puolilla Suomea kotihoidossa ja palveluasumisessa. Kuulet ainakin miten Onervan avulla voidaan:
– Hoitaa ikäihmisten kauppa-asiointi
– Nostaa omaistyytyväisyyttä
– Nostaa henkilöstön työtyytyväisyyttä
– Mahdollistetaan tehokas viestintä korona-aikana
Näet käytännössä miten Onerva toimii ja voit kysyä vinkkejä omaan työhön.
Lähetämme ilmoittauslinkin ilmoittamaasi sähköpostiin ke 2.12.2020.
Lisätietoja: Projektipäällikkö Teija Räihä, teija.raiha@esedu.fi
Webinaariin järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.

Biohakkerointi – Terveyden ja suorituskyvyn optimoinnin tiedettä ja taidetta (webinaari)

Tapahtuma alkaa: 17.11. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 17.11 @ 14:30
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 13.11.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.
Tervetuloa Biohakkerointi – Terveyden ja suorituskyvyn optimoinnin tiedettä ja taidetta webinaariin ti 17.11.2020 klo 13-14.30. Asiantuntijana Teemu Arina, Biohacker Center BHC Oy.
Ilmoittaudu webinaariin pe 13.11.2020 mennessä osoitteessa: https://bit.ly/36PGIHT
Lähetämme osallistumislinkin ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen ma 16.11.2020.
Lisätietoja: Teija Räihä, teija.raiha@esedu.fi tai puh. 044 7115826
Webinaarin järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.
Teemu Arina on tunnettu digitalisaation asiantuntija, teknologia-alan sarjayrittäjä, tietokirjailija ja biohakkeri. Hän on perehtynyt erityisesti digitaalisen liiketoiminnan, sosiaalisen median, ihmisen ja koneen välisen vuorovaikutuksen, verkko-oppimisen ja digitaalisen terveyden avainkysymyksiin.
Teemu Arina on pitänyt aiheista suosittuja esityksiä mm. USA:ssa, Japanissa, Saksassa, Venäjällä, Hollannissa ja Iso-Britanniassa. Vuonna 2015 hän sai Euroopan parlamentin ja UNESCO:n suojeleman Leonardo Award -tiedepalkinnon aiheesta ”Humanity in Digitization”. Palkinnon aikaisempia vastaanottajia ovat mm. Wikipedian perustaja Jimmy Wales ja MIT:n professori Sugata Mitra. Lisäksi hän on toiminut liike-elämän ja EU-hankkeiden neuvonantajana sekä perustanut kaksi palkittua teknologia-alan startup-yritystä ja Biohacker Centerin, joka tutkii ihmisen suorituskykyä ja hyvinvointia teknologian avulla.
Teemu Arina on kirjoittanut yhdessä lääkäri Olli Sovijärven ja ravintoasiantuntija Jaakko Halmetojan kanssa Biohakkerin käsikirjan, jossa pureudutaan suorituskyvyn, hyvinvoinnin ja terveyden optimointiin hyödyntämällä tiedettä, teknologiaa ja syvällistä ymmärrystä ihmisen ravitsemuksesta. Kirja on eniten koskaan ennakkoon myynyt ja sitä kautta odotetuin tietokirja Suomessa.

Omaisviestintä ja omaisyhteistyö vanhuspalveluissa (webinaari)

Tapahtuma alkaa: 12.11. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 12.11 @ 14:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 10.11.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.
Tervetuloa Omaisviestintä ja omaisyhteistyö vanhuspalveluissa webinaariin to 12.11.2020 klo 13-14 . Asiantuntijana Ville Niemijärvi, Onerva hoivaviestintä Oy.
Ilmoittaudu webinaariin ti 10.11.2020 mennessä osoitteessa: https://bit.ly/2SNJRj2
Mitä on omaisviestintä ikäihmisten kotihoidossa ja palveluasumisessa? Tule kuulemaan miten paremmalla viestinnällä mahdollistetaan yhteistyö omaisten kanssa ja helpotetaan näin myös hoitohenkilökunnan työtä. Kuulet webinaarissa mm.
Mitä eri työvälineitä on tarjolla omaisviestintään ja miten ne eroavat toisistaan?
Mitä hyötyä avoimemmasta viestinnästä on asiakkaalle, omaisille ja hoitajille?
Omaisviestinnän parhaita käytäntöjä ja vinkkejä niin omaisille kuin hoitajille
Lähetämme ilmoittauslinkin ilmoittamaasi sähköpostiin ke 11.11.2020.
Lisätietoja: Projektipäällikkö Teija Räihä, teija.raiha@esedu.fi
Webinaariin järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.

Menumat – Suomalainen ateriapalvelu (webinaari)

Tapahtuma alkaa: 05.11. @ 13:00
Tapahtuma päättyy: 05.11 @ 14:00
Tapahtumapaikka: Webinaari
Ilmoittaudu viimeistään: 03.11.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.
Tervetuloa Menumat – suomalainen ateriapalvelu webinaariin to 5.11.2020 klo 13.00-14.00. Asiantuntijana Kati Nousiainen, Menumat Oy.
Ilmoittaudu webinaariin ti 3.11.2020 mennessä osoitteessa: https://bit.ly/3126958
Lähetämme osallistumislinkin ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen ke 4.11.2020.
Lisätietoja: Teija Räihä, teija.raiha@esedu.fi
MENUMAT
Menumat on suomalainen ateriapalvelu, joka tarjoaa lämmintä, herkullista ja ravitsevaa ruokaa, silloin kun itse haluaa syödä. Palvelu tuo turvallisuutta, kun kotoa löytyy aina ruokaa helppokäyttöisestä, puheella ohjaavasta Menumat-ateriapalvelulaitteesta ja laajasta ateriavalikoimasta voi itse aina valita omat suosikkinsa.
Webinaarin järjestää ReissuEllu – Hyvinvointia kehittävä liikkuva oppimisympäristö -hanke.
Oispa Vientiä! -seminaarin logo ja kumppanilogot

Oispa vientiä -vientiseminaari

Tapahtuma alkaa: 02.11. @ 09:30
Tapahtuma päättyy: 02.11 @ 15:30
Tapahtumapaikka: Konsertti- ja kongressitalo Mikaeli sekä etäyhteydellä
Ilmoittaudu viimeistään: 31.10.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Päivitys: Tapahtumaan paikan päälle osallistuminen on päättynyt. Voit yhä ilmoittautua verkkolähetykseen 31.10.2020 saakka.

Huippupuhujia, yritystarinoita, konkreettisia vinkkejä – Esko Aho, Arman Alizad ja muut huippupuhujat tähdittävät vientiseminaaria Mikkelissä

Mikkelissä marraskuun alussa 2.11. järjestettävä Oispa Vientiä! -vientiseminaari innostaa yrityksiä kehittämään vientiään kotimaisten huippupuhujien ja yritysammattilaisten johdolla.

– Kyseessä ei ole perinteinen pönötystapahtuma, vaan esittelemme innostavia puhujia ja inspiroivia esimerkkejä viennissä onnistuneista yrityksistä. Tarjolla on myös tiedotusta ja käytännön neuvoja siihen, kuinka kansainvälistä myyntiä ja vientiä voi edistää ja miltä organisaatioilta vientiin voi saada apuja, kertoo kansainvälisen myynnin ja viennin asiantuntija Heikki Silvennoinen Mikkelin Kehitysyhtiö Mikseistä. 

Tilaisuuden juontaa Anna Perho.

Tapahtumassa puhuu muun muassa entinen pääministeri ja elinkeinoelämän johtotehtävissä toiminut Esko Aho, jolla on laaja kansainvälinen kokemus muun muassa Venäjän markkinoista ja toimintaympäristöstä. Oman tarinansa kertoo myös tv-persoona ja juontaja Arman Alizad, jonka tosi-tv-sarja Kill Arman on kansainvälisen levityssopimuksen myötä myyty yli sataan maahan. 

Yrityspuheenvuoroja seminaarissa pitävät muun muassa Lappset-konsernin kansainvälisen liiketoiminnan johtaja Margit Piigli sekä Balmuirin perustaja Heidi Jaara. Lappset on rovaniemeläinen yritys, joka valmistaa muun muassa leikki- ja liikuntapaikkavälineitä sekä aktiviteettipuistoja eri puolilla maailmaa, ja jonka kansainvälinen  myynti on kasvanut isosti viime vuosina. Balmuir on puolestaan Pohjois-Suomesta lähtöisin oleva kansainvälinen lifestyle-brändi.  

Lisäksi seminaarissa esiintyy futuristi, keksijä Perttu Pölönen 

Tapahtumaan voi osallistua paikan päällä Konsertti- ja kongressitalo Mikaelissa tai etänä verkossa.

Tapahtuma on maksuton.

Päivän ohjelma

9.30-10.00 Ilmoittautuminen ja kahvit

10.00-10.20 Tilaisuuden avaus

10.20-10.40 Risto Vuohelainen, Business Finland

10.40-11.00 Birgit Piigli , Lappset Group Oy

11.00-11.20 Heidi Jaara, Balmuir,

11.30-12.15 LOUNAS

12.15-13.00 Perttu Pölönen

13.00-13.15 Etelä-Savon Vientiosaajat -hanke

13.15-14.00 Esko Aho

14.00-14.20 Kahvitauko

14.20-15.20 Arman Alizad

15.20-15.30 Yhteenveto

Seminaarin järjestää Etelä-Savon Vientiosaajat -hanke, jota toteuttavat Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulun Pienyrityskeskus yhteistyössä Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n ja Etelä-Savon kauppakamarin kanssa. Hanke saa rahoitusta Euroopan sosiaalirahastosta Etelä-Savon ELY-keskuksen kautta.

Lue lisää Etelä-Savon Vientiosaajat hankkeesta: www.xamk.fi/vientiosaajat

Verkkokauppakoulutuksen 24.9.2020 kansikuva

Apua verkkokaupan kasvukipuihin

Tapahtuma alkaa: 24.09. @ 09:00
Tapahtuma päättyy: 24.09 @ 10:30
Tapahtumapaikka: Adobe Connect -etäyhteys
Ilmoittaudu viimeistään: 20.09.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

APUA VERKKOKAUPAN KASVUKIPUIHIN – MAKSUTON  DIGI-INFO 

Suosittu ”Näin myyt verkossa” – digi-info saa syyskuussa jatkoa. Nyt mennään askelta syvemmälle ja puhutaan verkkokaupan päivittäisestä kehittämisestä. Saat rahan arvoisia kasvuvinkkejä verkkokauppiastyön tueksi.

Digi-infon sisältö:
• Millainen on verkkokauppiaan tyypillinen päivä
• Miten kasvatan verkkokauppaa
• Verkkokaupan kasvukivut
• Verkkokauppiaalle olennaiset tunnusluvut ja myynnin kehittämisen raportit
• Verkkokauppiaan työkalut

Puhuja:
Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

Aika ja paikka
to 24.9.2020 klo 9:00 – 10:30 Adobe Connect -etäyhteys

Lisätiedot
Digi-info toteutetaan webinaarina Adobe Connectilla. Ilmoittautuneille lähetetään linkki webinaariin edellisenä päivänä. Valmistaudu webinaariin kuulokkeilla ja hyvällä verkkoyhteydellä. Webinaariin mahtuu yhteensä 100 henkilöä. Webinaari nauhoitetaan ja nauhoitelinkki lähetetään ilmoittautuneille sähköpostilla.

Adobe Connect eli lyhennettynä AC, on virtuaaliluokkajärjestelmä, joka mahdollistaa reaaliaikaisen verkkokoulutuksen. Järjestelmä toimii parhaiten erikseen asennettavalla sovelluksella, mutta myös suoraan verkkoselaimella.
Asenna sovellus ennen virtuaalihuoneeseen kirjautumista. Voit ladata sovelluksen näistä linkeistä: Windows Mac. Myös mobiilisovellukset on saatavilla: Android ja iOS laitteille.

Ilmoittaudu mukaan
20.9.2020 klo 23.55 mennessä:https://forms.gle/MUYLoA51xrESoBZ17

Kysymyksiä?
Anna Ollanketo, Digiportaat-hanke, p. 040 183 9330, anna.ollanketo@xamk.fi

Tilaisuus järjestetään osana Digiportaat -hanketta. Hanke saa rahoitusta Euroopan sosiaalirahastosta. Rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.

Taloustajulla kannattavampaa bisnestä

Tapahtuma alkaa: 06.10. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 06.10 @ 19:00
Tapahtumapaikka: Vaiha Rokkala, Ratamonkatu 5
Ilmoittaudu viimeistään: 01.10.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Yrittäjä osaa sen oman hommansa aina todella hyvin. Taloudenpidostakin pitäisi ymmärtää jotain, tai ainakin ymmärtää kysyä. Miten seuraan yrityksen kannattavuutta ja suunnittelen tulevaisuutta, kehittämistä ja investointeja lukujen kautta? Millainen on hyvä kirjanpitäjä? Täällä saat vastauksia. Asiantuntijana Pekko Häkli (3K Savo).

Mikäli et pääse paikalle, tilaisuus livestriimataan osoitteessa https://youtu.be/n2DS_iQLSgE ja siitä tehdään myös tallenne ilmoittautuneille. Ilmoitathan lisätiedoissa, mikäli osallistut tilaisuuteen etänä.

Kahvitatarjoilu klo 16.30 alkaen. Tarjoilun vuoksi ilmoittautuminen viim. to 1.10. Striimiin pääsee mukaan vaikka samana päivänä ilmoittautuen. Tilaisuuden järjestää MikseiMikkelin ja Itä-Savon Uusyrityskeskuksen yhteinen Enter to Business -hanke. Tervetuloa!

Lisätietoja:
Mari Meriläinen, mari.merilainen@mikseimikkeli.fi tai 040 547 9716

Yrittäjän veroinfo: omistajanvaihdostilanteet ja eri yritysmuodot

Tapahtuma alkaa: 17.11. @ 17:00
Tapahtuma päättyy: 17.11 @ 19:00
Tapahtumapaikka: Ramin konditoria, Sammonkatu 12
Ilmoittaudu viimeistään: 13.11.2020 Siirry tästä ilmoittautumiseen.

Oletko myymässä yritystäsi tai harkitset yrittäjyyttä tai toiminnan laajentamista yritysoston kautta? Tässä tilaisuudessa saat vastauksia, mitä verosuunnittelussa kannattaa ja on mahdollista ottaa huomioon prosessin aikana. Käymme läpi verotusta myös eri yritysmuotojen kannalta; tällä on merkitystä erityisesti yrityksen kasvaessa.

Mikäli et pääse paikalle, tilaisuus livestriimataan osoitteessa https://youtu.be/D-o97ZJafeI ja siitä tehdään myös tallenne ilmoittautuneille. Ilmoitathan lisätiedoissa, mikäli osallistut tilaisuuteen etänä.

Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla klo 16.30. Asiantuntijana on – yleisön pyynnöstä uudelleen – yritysverotuksen huippuasiantuntija KLT Risto Walden Bilanssi Oy:stä.Tilaisuuden järjestää MikseiMikkelin ja Itä-Savon Uusyrityskeskuksen yhteinen Enter to Business -hanke. Tervetuloa!

Lisätietoja:
Mari Meriläinen, mari.meriläinen@mikseimikkeli.fi tai 040 547 9716