Digiportaat – Asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa
"Kaksivuotinen Digiportaat – asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa hanke on tarkoitettu eteläsavolaisille yrityksille, jotka haluavat oppia ja kehittää taitoja, joita tämän päivän digitaalisessa liiketoiminnassa menestyminen edellyttää."
Hankkeessa hyödynnetään ja kehitetään edelleen Digiportaat – Digitaalisuudella kasvua liiketoimintaan (2018-2021) ja Digiportaat 2.0 – Polkuja PK-yritysten liiketoiminnan kasvuun (2021-2023) hankkeissa luotuja ketteriä koulutusmalleja.
Tärkeimpänä tavoitteena on parantaa eteläsavolaisten yritysten kykyä hyödyntää digitaalisuutta asiakaslähtöisemmän liiketoiminnan kehittämisessä ja kasvattamisessa. Tuemme digitaalisten ratkaisujen hyödyntämistä alueen yrityksissä, autamme edistämään alueen verkkokaupan kasvua kotimaan markkinassa ja laajentumista kansainvälisille markkinoille sekä parannamme yritysten muutoskyvykkyyttä erityisesti asiakasymmärryksen kasvattamisen kautta.
Hankkeen konkreettiset toimenpiteet toteutetaan viiden polun kautta:
- Digiosaamiskartoitukset ja osaamisen kehittyminen (kohderyhmä: eteläsavolaiset mikro- ja PK-yritykset)
- Digikoulutukset (kohderyhmä: eteläsavolaiset mikro- ja PK-yritykset)
- Digisparraus (kohderyhmä: eteläsavolaiset mikro- ja PK-yritykset)
- Yritysneuvojien osaaminen ja jatkuva oppiminen digiliiketoiminnassa (kohderyhmä: eteläsavolaiset yritysneuvonnan työntekijät)
- Verkkokaupan kasvupolut (kohderyhmä: eteläsavolaiset verkkokauppiaat tai aloittavat sellaiset)
Lisätietoja toimintamallista ja eri poluista sekä laaja kattaus materiaalia aiheesta:
www.digiportaat.fi