fbpx

Norolan nähdään Leijonan luola -sarjan helmikuussa alkavalla kaudella

partasuu mies silmälaseissa ja lippalakissa toisen silmän edessä viehe

Vastuullisesti valmistettuja kalastustuotteita tarjoava Norolan on vahvalla kasvu-uralla.  Mikkelissä toimiva yritys nähdään helmikuussa Nelosella alkavalla Leijonan luola -sarjan tuotantokaudella.  Vuonna 2019 perustettu Norolan on keskittynyt alusta asti kasvuun ja kansainvälistymiseen. Ohjelmasta haetaan valtakunnallista näkyvyyttä, joka tukee yrityksen strategiaa.

“Olemme kehittäneet alusta asti verkkokauppaa kansainvälisiä markkinoita varten. Verkkokauppa on ollut merkittävä kanava uusien asiakkaiden tavoittamisessa, ja se on herättänyt myös jälleenmyyjien kiinnostuksen”, Norolanin toimitusjohtaja Jyrki Kasanen kertoo yrityksen kasvustrategiasta.

Kasvu kansainvälisillä ja kotimaisilla markkinoilla

Norolanin liiketoiminta pohjautuu ainutlaatuiseen D2C (Direct-to-Consumer) -malliin, joka on kalastustuotealalla ennennäkemätön.

“Rakennamme Norolanista brändiä, joka tarjoaa kalastajille ja ulkoilijoille jotain täysin uutta. Emme tyydy vain seuraamaan trendejä. Tavoitteemme on luoda niitä ja toimia suunnannäyttäjänä alallamme”, Kasanen kuvailee.

Norolanin markkinointistrategia perustuu kahteen vaiheeseen: vahva digitaalinen läsnäolo verkkokaupan kautta ja jälleenmyyjäverkoston rakentaminen. Tällä hetkellä Norolanin tuotteita myy Suomessa oman verkkokaupan lisäksi useita alan erikoisliikkeitä sekä valtakunnalliset ketjut, kuten Prisma ja Tokmanni.

Ruotsissa Norolanilla on ruotsinkielinen verkkokauppa ja noin 30 jälleenmyyjää. Norjassa on norjankielinen verkkokauppa ja muutama jälleenmyyjä jonka osalta markkinointityö on käynnissä.

“Kevään aikana suunnitelmissa on laajentua Ranskan ja Saksan markkinoille”, Kasanen paljastaa.

Oma tuotekehitys kasvun moottorina

Yrityksen kasvun taustalla on vahva oma tuotekehitys. Kasanen, joka on itse intohimoinen kalastaja, kehitti ensimmäiset tuotteet omiin tarpeisiinsa. Nyt valikoimaan kuuluu sekä kesä-  että talvikalastukseen kehitettyjä uistimia, vaatteita ja muita kalastustuotteita.

“Tuotekehitys on meillä kaiken perusta”, Kasanen korostaa.

Norolanilla työskentelee tuotekehityksen parissa Tapani Tissari ja hänen tiiminsä, joka koostuu kokeneista alan ammattilaisista.

“Haluamme luoda tuotteita, jotka kestävät aikaa ja haastavat kertakäyttökulttuuria. Annamme myös asiakkaillemme 100-prosenttisen tyytyväisyystakuun”, Kasanen lisää.

Vastuullisuus ja kotimainen käsityö etusijalla

Norolanin liikevaihto on kasvanut viidessä vuodessa yli 800 000 euroon. Yrityksellä on seitsemän vakituista työntekijää, ja kiireaikoina työntekijämäärä nousee jopa 12:een. “Pidämme huolen, että tuotteemme valmistuvat vastuullisesti ja kotimaisena käsityönä. Tulevaisuudessa tulemme palkkaamaan lisää osaajia ja kehittämään alihankintaketjuamme”, Kasanen kertoo.

Leijonan luola tuo näkyvyyttä

Norolan on valittu mukaan helmikuussa Nelosella alkavalle kaudelle Leijonan luola -ohjelmaan, jonka nauhoitukset pidettiin joulukuussa.

“Meitä pyydettiin mukaan ohjelmaan jo pari vuotta sitten, mutta silloin ajankohta ei ollut oikea. Tänä vuonna yksi enkelisijoittajistamme vakuutti meidät ohjelman hyödyistä, ja päätimme hakea itse mukaan”, Kasanen kertoo.

Yritys on tällä hetkellä viimeistelemässä rahoituskierrostaan.

“Tavoitteemme on saada sopimukset uusien sijoittajien kanssa valmiiksi tammikuun aikana”, Kasanen lisää.

Leijonan luolan tuotantokausi alkaa televisiossa helmikuussa. Kasanen ei kuitenkaan tiedä, missä jaksossa Norolanin esiintyminen nähdään.

“Nauhoituksissa vietimme noin tunnin leijonien kanssa. Vaikka kysymykset olivat tiukkoja, tilanne oli opettavainen ja hauska. Lopputulosta emme voi paljastaa etukäteen”, Kasanen kertoo.

Lisätiedot

Jyrki Kasanen, sposti:  jyrki(at)norolan.com, puh. 050 910 0501, Norolan Artisanlures Oy, toimitusjohtaja, perustaja

https://norolan.com/

Marjo Niittuaho-Nastolin, sposti: marjo.niittuaho-nastolin(at)mikseimikkeli.fi, puh. 0400 361 615, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, kehityspäällikkö,yritysrahoitus, startup-yritysten sparraaminen, Etelä-Savon pääomarahasto,  Fiban ry:n Mikkelin alueen yhteyshenkilö

Verstas VB -hanke (Venture Builder) varmistaa, että nuoret kasvuyritykset saavat parhaan mahdollisen avun ja tuen kasvuun. Hankkeen avulla autetaan yrityksiä kehittymään houkutteleviksi rahoituskohteiksi Etelä-Savon pääomarahastolle, muille sijoittajille sekä julkisille ja yksityisille rahoittajille. Hanketta rahoittaa Euroopan Unionin Aluekehitysrahasto, rahoituksen myöntänyt viranomainen on Etelä-Savon ELY-keskus.

Vasemmalla Eurolippu, jonka vieressä sinistä tekstiä värillinen lehti jonka vieressä tekstiä

Julkaistu: 17.01.2025