Kehitysyhtiön asiakkaat entistä tyytyväisempiä

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy:n asiakastyytyväisyys kasvoi 8%

Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy on toteuttanut jälleen vuosittaisen asiakaskyselyn. Tällä kertaa saimme 124 vastausta, joka oli yli 20% viimevuotista enemmän.

Yleisarvosana MikseiMikkelin palveluista oli 3,8 asteikolla 1-5. Viime vuoden tulos oli 3,5. Asiakkaiden mielestä henkilöstön palveluasenne on kohdallaan, sillä 91 % vastanneista arvioi palveluhenkisyyden hyväksi tai kiitettäväksi.

Kyselyllä kartoitettiin myös asiakkaiden kehittämistarpeita. Myynti ja markkinointi on ollut aiemmin kärjessä. Nyt selväksi voittajaksi nousivat uudet kumppanuudet ja verkostot. Rahoitus, tuote- tai palvelukehitys ja kansainvälistyminen kuuluivat myös viiden tärkeimmän kehitystarpeen joukkoon.

-Tämä on hieno tulos ja osoittaa, että menemme oikeaan suuntaan, iloitsee MikseiMikkelin toimitusjohtaja Juha Kauppinen. Kiitokset kaikille vastanneille. Saimme samalla arvokasta tietoa siitä, mitä kehittämistarpeita yrityksissä on. Yhteistyö ja verkottuminen nähdään aiempaa tärkeämpänä. Tähän tulemme panostamaan lisää. Kehitysyhtiön toiminnan tuloksellisuus oli monille vastaajille vaikea arvioitava ja tässä meillä on eniten parannettavaa. Onnistumisia on tuotava enemmän esille ja tietysti myös huolehdittava, että tuloksia syntyy. 

-Teemme vuosittain myös työtyytyväisyyskyselyn henkilöstölle. Senkin tuloksissa on roima parannus vuoden takaiseen nähden. Yhteys kyselytulosten välillä on selvä: toimiva työyhteisö tekee parempaa jälkeä. Meillä on myös erittäin vähän sairauspoissaoloja, vain 2 % vuosittaisesta työajasta, Kauppinen toteaa. EK:n jäsenyrityksissä keskimäärin poissaoloja on 4% teoreettisesta työajasta.


Uutisia